HomeNewsHoe wij uw nieuwe kantoor aantrekkelijker maken...

Hoe wij uw nieuwe kantoor aantrekkelijker maken. En uw mensen happier!

Het is net als het kopen van een huis: je maakt het maar een paar keer in je leven mee. Een nieuw bedrijfspand in gebruik nemen of het kantoor anders inrichten, is voor velen een onbekende uitdaging.

Hoe te beginnen?

Conceptueel denken.
Ik begin altijd met vragen stellen. Vragen, aan zoveel mogelijk betrokkenen in het bedrijf. Samen met u zorg ik dat we scherp krijgen wat er nu precies in het kantoor gebeurt en hoe men het kantoor gebruikt. Ik neem u mee in een conceptuele denkrichting.

Cultuur

Allereerst vraag ik naar de bedrijfscultuur. Hoe wordt er samengewerkt? Veel vergaderingen? Bilateraal en informeel? Wat maakt dat de medewerkers zich één bedrijf, één team voelen? Wat doen jullie met de lunch en de VrijMiBo? Hoe inspireren jullie elkaar? Al pratende, en daar heb ik ook de medewerkers bij nodig; niet alleen het management, dan komen de behoeftes naar boven.

Praktisch

Vanuit de bedrijfscultuur kijk ik ook naar de praktijk. Hoe groot zijn de teams? Hoe vaak zit men achter een beeldscherm? Welke ontmoetingsplekken en vergaderruimtes zijn populair? Wat zijn de looproutes? Ik vraag: ‘Wat hebben jullie nodig? Op welke plek?’

Voorbeeld

Onlangs voerde WorkLifeSpaces een heel leuk plenair gesprek met alle 15 medewerkers van een opdrachtgever. Zij schetsen met hun opmerkingen een kantoor waar teamsfeer, inspiratie en spontane gezelligheid mogelijk is. Waar de cultuur die er is, gekoesterd wordt, behouden zou blijven. Kijk, daar kan ik wat mee.

Verbinding

Ons werk is uiteindelijk de vertaling van de bedrijfscultuur en -geschiedenis naar een kantoorindeling en inrichting waar mensen zich happy voelen. Met verbinding als uitgangspunt laten wij mensen samenwerken in een fijne, gezonde, groene en veilige werk- en leefruimte. WorkLifeSpaces.